ead sofiejorgensen -
2013-09-27  09:50:56

Kärt återseende

Igår när jag var och kollade på min träning pågrund av att jag tyvärr blivit sjuk så tog jag en sväng med hunden förbi min gamla ridklubb Clareberg, det var där allting började, första sköthästen, första tävlingen, första sparken, första uteritten, första galoppen.. ja allt med andra ord.
 
Den här lilla prinsen ni ser nedanför har blivit så vit så att man knappt känner igen honom men det var den första hästen jag verkligen connectade med och även gjorde mina första tävlingar utanför klubben med. Han hade varken man eller svans kvar men han var lika gosig som då, någonstans innerstinne vill man ju att han skall komma ihåg mig, vi gjorde så mycket tillsammans. Jag lovade honom när jag gjorde mitt sista pass med honom att jag en dag skulle köpa honom och jag hoppas fortfarande att jag kommer kunna uppfylla det.
 
 
 

Mäster Olof "Olle" är ponnyn på bilden nedan, en prickig favoritponny som jag även trillade av ett antal gånger, min allra första favorit som litet barn, var alltid så glad när jag skulle rida honom. Han är B-ponny!


 
Stallet som blev ombyggt under tiden jag fortfarande red på clareberg är fortfarande i fint skick, manegen är densamma hade dock glömt av att den var så himla lång, tänk att här gjorde jag min allra första galopp tillsammans med den lille shettisen Rasmus!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: