ead sofiejorgensen -
2013-09-01  12:43:52

Det finns många idioter i världen..

Efter en specifik händelse eller ett påstående skulle man nog mer kunna kalla det så kännde jag ytterligare en gång att fyfan vad många idioter som har två fötter på denna jord. Att förlöjliga någon annan för att på något sätt visa att man är bättre är sjukt pinsamt och speciellt om det inte stämmer överhuvudtaget.
 
Skrattade inombords idag när jag såg en "film" på instagram om en väldigt speciellt häst för mig som jag även hört rykten om genom att folk varit där och tittat på hästen och undrar vad som har hänt med den sedan den var i min ägo.
 
Jag ser många som skall bevisa på något vänster att "ååh titta på min häst vilket fint jobb jag gjort med den", inte okej någonstans, de gånger jag har jämfört är med hästar som har varit skadade och jag jämför på det viset men att jämföra klaras tidigare jobb med lisas egna är inte okej då det ALLTID är negativt. Om du köper en häst från 0 som inte har gjort någonting, då kan jag förstå men när man köper en häst som har gått regionala/nationella tävligar och ridits varenda dag och vart i riktigt bra form med att seden säga att du gjort ett bra jobb och att det är såååå stor skillnad är bara skämmigt.
 
Om inte får man tänka på att det finns andra människor i världen än du själv vilket betyder att man inte kan skriva/betee sig hur som helst. Känns som att det är någon jävla trend att folk skall bevisa att dom är så sjukt duktiga och typ fått hästen från att vara en åsna till att gå världscupen typ.. jag menar men hallå?!
 
Jag skulle kunna skriva en massa saker här som hade vart dissande eller rent ut sagt taskigt här, istället för att försöka bevisa någonting med hästen hylla istället din egen ridning och att du har blivit duktigare då du antagligen har utvecklats, det fanns antagligen en anledning varför hästen gick som den gick ibörjan..
 
från regionala klasser till inga klasser alls säger en del va? Nej fy, mindre sånthär i hästvärlden tack!!
 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: