ead sofiejorgensen -
2013-10-24  22:46:00

Torsdagshoppning

 
 
Dagens hoppning gick kanonbra, började med att jobba över bommar i trav och galopp, gick sedan över till bommarna med 15 meter imellan för att jobba på rakriktning och på att ha olika galoppstrång, jag jobbade med fem och sex språng imellan.
 
 
Därefter flyttade jag ihop bommarna till ett tvåstuds med sockerbitar och hoppade igenom några gånger, han hoppade riktigt väl faktiskt och kändes spänstig. Jag satte också upp en kombination i snett igenom och något närmare på ena sidan och medvetet i högersväng då det är den sidan jag/vi behöver jobba på.
 
Den vägen är väldigt bra att träna på då det under inomhussäsongen ofta är en sådan väg minst en gång per bana, inte kombination varje gång såklart men jag valde att jobba med det. Kändes kanon inför helgens starter och jag känner mig sjukt taggad, imorgon skall han få gå ett kort "checka-av" pass och en kort skrittrunda ute för att vara pigg och fräsch på lördag!
 
 
 
 
 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: