ead sofiejorgensen -
2013-10-15  21:42:44

Tömkörning

 
Tömkörde esset i paddocken idag och han gick riktigt fint, över förväntan då jag verkligen är helt grön på detta och jag tror att han är lika grön han. Gick en kurs i våras med Zmilla för Anders Eriksson och lärde mig massor men kom inte riktigt ihåg allt så försökte köra med grunderna och lite på volt. 

Började med att följa fyrkanten i skritt och göra lite volter för att kolla styrningen, gjorde även halter och igångsättningar. I traven försökte jag jobba lite på spåret ett tag men gick sedan in på volt och jobbade mest i trav. Han jobbade på riktigt bra och trampade på, problemet var att han blev loj utan spö och springig med så ett mellanting där att jobba med.
 
Har tänkt jobba mer med tömkörning då jag tycker att det är ett riktigt bra träningssätt så minst en gång i veckan både med bommar och utan, jag vill även utveckla min kunskap och komma vidare till skänkelvikningar, öppnor m.m
 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: