ead sofiejorgensen -
2013-10-29  12:32:25

Respekt och sammarbete?

Efter denna tävlingshelgen har jag tänkt en del på just framhoppningar, varför känns det alltid som om att de är kaos? Oavsett antalet tycker jag att det oftar är  oordning!

Jag tycker inte att det är antalet som är problemet oftast utan det är ryttarna som vistas där.
Varför kan vi inte bara visa respekt och vara lite mer samarbetsvilliga för att skapa en bättre miljö för både ryttare och hästar.

Medhjälpare/mammor/pappor borde också sammarbeta för att skapa bra förutsättningar och en trevlig atmosfär för de tävlande och besökande! Man ser ofta att det är huggsexa om hindrerna och dess höjder.

Man kanske kan synka att hoppa samma höjder några stycken och försöka få en bra anridning och fokusering på hindret istället för att akta sig för alla andra! Internationellt kan det vara uppemot 30 stycken på framridningen/framhoppningen vilket kräver sammarbete och respekt! Alla vill väll komma från framhoppningen med en bra känsla? Framförallt hästen!

På helgens tävlingar fanns det endast framhoppning och en yttepytte framridning! Framhoppningen saknade ett litet hinder så på grund av detta blev det mer höj/sänkningar på räcket vilket var svårt att få chans att hoppa på då det låg på allt från 40 cm till 120cm! Medhjälpare gick kors och tvärs strax bakom vinsterna och jag tyckte synd om min stackars mamma som knappt fick chans att varken sänka eller höja.

Nej, mer respekt och bättre sammarbete på framhoåpningarna tack!





KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: