ead sofiejorgensen -
2013-10-23  23:17:18

Bett

Bettet jag använder har dom nu skrivit om på Hippson, jag klistrar in deras text här nedan för er att läsa. Jag tycket att bettet är skitbra och det funkar perfekt på Esset, använder det i hoppningen och ibland på marken. Rekomenderar verkligen TRUST´s bett.
 
Det som är bra med deras bett är att du kan få alla mundelar tillsammans med vilka sidodelar du vil, det finns alla möjliga kombinationer för att det skall passa just din häst.
 
 
"Jag har spanat in Trust Equestrians nya bett i hårdplast, gjorda i någon typ av bakelit. Det är alltså ett hårt bett och inte böjbart, så det går inte riktigt att jämföra med ett gummibett. Verkar vara ett riktigt bra alternativ när hästarna inte tycker om att ha metall i munnen. 
  
Fördelarna är också att det inte blir kallt och att det inte kan gå sönder. Bettet är format med tungfrihet, vilket jag själv har en häst som älskar att ha i munnen. (Men det beror på hur mycket plats det finns därinne, vissa hästar har för liten mun för tungfrihet. Reds anm.) 
  
Denna modellen med en upphöjd mittdel passar hästar som inte tycker om tryck på tungan. Man märker det ofta när de stoppar ut tungan och stretar emot bettet. De här betten finns med rörlig ring, som eggbett, pelham eller i swales-modeller. Kostar från 849 kr och säljs bland annat här."
 
 
 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: