ead sofiejorgensen -
2013-05-29  08:48:00

Dressyrtant

Gårdagens dressyrträning gick prima, han hade till och med vitalindor och dressyrsadel. Fick mycket bra tips och hjälp för att få honom att jobba på ordentligt. Jag har inte tränat ren dressyr sedan jag hade twix och det börjar ju bli ett bra tag sedan! Jag skall fortsätta träna dressyr kontirnuerligt men inte varje vecka.

 

Vi började mest med grunderna, att få honom att slappna av och ta riktigt stödför han blir lätt förvirrad och vet inte riktigt vart han skall ta stödet så det gäller bara att vara stilla och rida med benen, känndes skitbra och ska nog träna ganska tätt på igen för att komma igång på riktigt!

Jenny satt lite på honom i slutet då hon skall rida honom när jag inte kan på grund av fotbollen och hon skall även rida honom i stallmästerskapet dressyrsom jag antagligen inte kommer göra haha, har inte bestämt mig ännu ;)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: