ead sofiejorgensen -
2013-05-04  11:29:15

Hopptränings bilder

Sanna var snäll och fotade lite med min kamera lite under hoppträningen och det blev ett kort eller två, så jag tänkte slänga upp en liten kort sammanfattning av hoppträningen och sedan bjussar jag på lite bilder. Filmerna ligger på mammas telefon och hon missade dessutom att filma sista rundan tyvärr så får se om det är någonting att lägga upp senare.
 
Vi började med att rida över två bommar på marken med ett galoppsprång emellan och esset var överladdadså ibörjan kunde jag knappt komma på bommarna men sen blev det bättre och bättre men han var fortfarande lite springig. Därefter red vi mot två sockerbitar med 17/19 meter emellan där vi skulle kunna rida på 4-7 galoppsprång och där gick det faktiskt riktigt bra, han lyssnade på migbåde fram och tillbaka så efter den övningen var jag riktigt nöjd med honom! 
 
 
Sen var det dags att hoppa ett stycke lågt utan banan där det var, sväng-räcke-sväng -sockerbit-sockerbit-sväng-oxer på låg höjd, han kändes lite stark här men det kändes ändå bra! Därefter var det dags för banan först på väldigt låg höjd för att kolla av kontrollen och det gick inte riktigt som jag tänkt mig, hamnade för mycket i "handbromsen" vilket ledde till att sprången inte blev så fina och distanserna blev inte perfekta, men en helt okej "runda".
 
När vi höjde upp det lite så ville carro att jag skulle ge efter mer i handen och inte hålla så mycket och då blev distanserna mycket bättre än tidigare men i banan mellan 2an och 3an gav jag honoom för mycket hand och rätade inte på mig tillräckligt snabbt så vi fick det väldigt trångt på fyra galoppsprång men han löste det och jag fick dåligt samvete haha, men somsagt detta var första hoppträningen så jag måste ändå vara nöjd, skall träna mycket för att bli bättra och ge de bästa förutsättningarna för min kära häst, alldeles för lång utläggning men skönt att analysera lite själv, nu blir det lite bilder!
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: