ead sofiejorgensen -
2013-12-11  23:14:48

Finns inget ställe som stallet

Stallet är ett viktigt ställe för många, ett väldigt fridfullt ställe där många finner harmoni. Jag tänkte att jag skulle berätta lite vad stallet betyder för mig.
 
Först och främst är stallet lite av en egen värld, när jag är i stallet så är det 100 fokus på hästen och stallarbetet vilket gör att man stänger ute allt annat och fokuserar på sin häst. Detta är väldigt skönt speciellt om det är mycket problem i den vanliga världen så finner jag ett lugn och harmoni i stallet. Finns givetvis tjafs och annat i stallet med men det är så liten skala.
 
Att komma till stallet och veta att man har en fantastisk häst som väntar på mig varje dag att jag skall komma och ta hand om honom. Han möter mig alltid med öronen framot och lycka i blicken vilket är underbart. Att sedan bara fokusera på honom speciellt i ridningen är en väldigt skön känsla då man verkligen kan slappna av och bara tänka på just den stunden. Problemen försvinner för en stund och det enda du hör är hästens frustande och dina tankar på vad du skall göra näst i ridpasset.
 
Jag är så glad att jag haft denna delen av mitt liv i svåra stunder för man kan alltid sätta sig i boxen och bara lyssna på när hästen tuggar i sig sitt hö och att bara vara. Ni som inte har denna stallmiljö går absolut miste om något. (tänker då mest på vanligt folk) ;)
 
i love you
 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: