ead sofiejorgensen -
2012-10-23  20:58:22

Bloggare?

 
Kan nog inte kalla mig en sann bloggaren med tanke på mina genomsnittliga 1-2 inlägg per dag, hehe men livet kretsar ju givetvis inte kring en blogg,men det är alltid kul att skriva och titta tillbaka! 
 
Är precis urkommen ur duschen om man nu kan formulera sig på det sättet, efter dagens bravader. Zmilla gick ett pass på ca 50 minuter och det var välbehövligt. Var lite tuffare mot henne idag för att se om det blir någon skillnad och det blev det faktiskt och stundtals trampade hon på helt okej, saknar dock Azcalons mjukhet som man nästan kan se på bilden ovan, zmilla är så långt ifrån det ni bara kan föreställa er.
 
Hon börjar iallafall gå mot det bättre sedan efter tandläkaren och att jag red med hackamor i ca två veckor innan han kom, åh vill verkligen ha dden känslan som jag hade till framridningen i dressyren, jaja får jobba på.
 
För er som inte riktigt förståt är inte Zmilla en häst som gärna går i form utan hon vill ha huvudet så högt upp som möjligt och när hon väl går i form är det inte en "idealisk" böjning på nacken eller vad man skall säga, väldigt svårt att förklara, men så länge hon trampar under sig så är det ju faktiskt det som spelar roll, det gäller att inte lägga så mycket energi på hur huvudet är i för position.
 
Hon är helt enkelt inte lik någon annan häst jag haft i formen och det känns väldigt ovant liksom, men så är det, det är bara att göra det mesta av det bästa och kämpa lite ;)
 
Dagens pass:

För att knyta ihop säcken som det så fint kallas så bestod dagens övningar mest av galopparbete, ligga och rulla på serpentiner med avbrott -> ny fattning och även korta/länga galoppen på volt, och hon var faktiskt med mig riktigt bra idag. Nöjd med hästen 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: