ead sofiejorgensen -
2012-05-22  13:22:53

Lite tankar!

Har tänkt igenom min ridning en del sen senaste tävlingen och jag känner att jag verkligen måste förbättra mig! Att gå från ponny till storhäst är givetvis en skillnad. Om man jämför hoppmässigt mellan twix och Azcalon så hoppar han så brutalt mycket mer med ryggen än vad jag är van vid oj därför känner jag att jag kommer i obalans över hindrerna, speciellt när det blir kråksprång!

När jag kom ut från den andra klassen i helgen så var jag missnöjd, inte på hästen utan på mig själv och min ridning, jag måste jobba hårt tillsammans med lille pollen för att han ska lyssna eftersom han är så brutalt hoppglad så att han tågar iväg som X2000 inne på banan! Så nu skall jag jobba stenhårt med mig själv för att han ska slippa ha en trasa på ryggen!

Taggad på träningarna hela veckan nu och på Lördag startar vi en klass på Göteborgs horse park!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: