ead sofiejorgensen -
2012-03-20  11:00:00

Fälttävlan

Har alltid varit lite intresserad av fälttävlan då den innehåller alla dicipliner och verkar väldigt roligt. Har dock aldrig tagit steget då jag är lite tveksam till fasta hinder, vad som helst kan hända. Alltså hindret går inte att riva utan slår hästen i för mycket så krashar man ju in i någonting som sitter fast vilket jag tycker känns livsfarligt.

Har endast testat på "fälttävlan" en gång ute vid göteborgs galopp där hindrerna är 70 cm. Fälttävlan kräver ju att man tar något kort har jag för mig så innan man tävlar måste man gå en kurs. Att tävla fälttävlan känns som ett stort projekt varje gång eftersom det är rätt slitsamt på hästen och man måste träna den för att vara bra i alla dicipliner och orka med allt.

Känns lite konstigt att hindrerna fortfarande är faste då man nu på internationella hopptävlingar är jättenoga med att alla måste ha de där nya plastskollorna (de som håller upp bommarna) som i princip nästan är helt platta och en liten touch kan ibland räcka för att bommen ska trilla till marken.

Vem vet fälttävlan nästa för mig? ;-)


Erica
PUBLICERAT: 2012-03-21, 09:42:19

Bra blogg du har :) det är på gång med rivningsbara hinder. Har för mig att det redan börjat användas. Börja du, det är skit roligt! ;)


Sofie jörgensen
PUBLICERAT: 2012-03-21, 10:04:56 | URL: http://sofiejorgensen.blogg.se/

Tack så mycket! jasså? det hade jag ingen aning om! Fälttävlan skall jag absolut testa på innan jag dör iallafall ;)


Erica
PUBLICERAT: 2012-03-23, 10:14:55

Jupp ;) du kan följa med oss i sommar tycker jag! så fixar vi kortet ;)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: