ead sofiejorgensen -
2012-06-10  12:08:54

Banor

Såg att banskisserna låg uppe på equipe så jag tänkte att jag skulle dela dom här tillsammans med mina åsikter om själva banan osv. Låter det intressant? jag gör ett försök iallafall.

Gårdagens tävling var Lokal vilket medför att banorna för det mesta är enkla och ska frambringa bra flyt och en rytmisk runda.


Klass 1: En bra och enkel bana med 8 hinder. Finns egentligen inte så mycket att kommentera utan det var så som en Lokal 90cm bana skall vara, inga svåra linjer eller speciellt tittiga hinder. Hinder nunmmer 6 kunde man välja mellan en lägre med vattenmatta eller en vanlig oxer. Här valde jag vattenmattan då det inte är en stor tävling och bra att öva på.


Klass 2

Denna banan var på samma sätt rytmisk och inte speciellt maxad. Jag var lite nervös inför kombinationen då han har väldigt lätt att rinna iväg inne på banan, men han klarade den super och tyckte nästan att denna rundan känndes bättre än den första! en bra debut helt enkelt ;) Rev ju somsagt hinder nummer tre i bågen, mest ett skit pet!
Även i denna klassen kunde man välja mellan oxer och lågt hinder med vattenmatta!, tycker det är bra och lite roligt av banbyggaren att man på lokal nivå kan välja lite vad man känner för.



Ingen jätteanalys direkt men kanske lite kul att se/läsa? ;)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: