ead sofiejorgensen -
2012-01-27  11:35:36

Stövlar

Jag har tre par stövlar hemma och alla tre är trasiga :((( känns förjävligt må jag säga. Jag kan lägga upp bild på alla tre och utvärdera dem, skall försöka laga alla tre och även köpa ett par nya!



Läderridstövel köpt på Hööks
Kommer inte ihåg märket, och det är inte exakt samma som på bilden men liknande! Köpte dom för längesedan kanske 2007 så dom har hållt ett bra tag tills sulan därfram släppte men det är ju egentligen bara att limma, tycker att dom var sköna men dock rätt "hala" att rida med då det var väldigt glansigt skinn utanpå stöveln vilkat jag tyckte gjorde så att det känndes som om att man hade jätte ostabil skänkel. Men förövrigt en bra stövel till ett rätt så lågt pris.












Tretorn advanced
Köpte dessa år 2009 och ångrar mig inte en sekund, dock har jag haft två par nu och tappade bort det sista kvittot så de sista är givetvis trasiga i dragkedjan som vanligt. annars världens skönaste stövel väldigt bra grepp på innersidan vilkat jag trivdes enormt med då du får en helt annan stabilitet när du ridet. Saknar dessa som satan men det enda negativa för mig med dessa är att jag har lite tjocka vader och små fötter vilket gör att de automatiskt alltid blir tight där uppe.... Men det går ju att reglera med dessa! Måste försöka laga dessa, kan inte rida i några andra stövlar i love them. dock va 4000 rätt mycket att betala för så dålig kvalitet!








Bocaj stövlar
Köpte dessa på Falsterbo 2010 för att ha att rida hemma med då jag ville vara försiktig med mina tretorn så de inte skulle gå sönder. dock va dessa sjukt tighta i vaden då snörerna på stöveln är resor vilket gör att det dras åt hela tiden.. vilket är irriterande, och tyget under när snörerna dras isär är jättekort så har man lite större vader så ser man strumpan under vilket inte är nice. dom är väldigt sköna i foten dock. men somsagt dessa är också trasiga, de blev dom efter 2:a gången då en av de små tyghållarna som håller fast resortråden släppte och gick sönder.. Nu när jag inte ridit på ett tag och gått upp en del i vikt så lär de inte va speciellt bekväma, så ska du köpa dessa stövlar måste du vara smal som en sticka så att dom inte kan dra ihop sig mer.
Haha jag blev typ arg på stövlarna nu.. :(











Tretorn Falsterbo
Detta blir alltså mitt nästa inköp, ska troligtvis köpa de på mässan men dokc från en affär som inte ligger allt för långt bort ifall de går sönder, man vill ju kunna reklamera dom!
Förhoppningsvis är det bättre kvalitet på dessa och att dom är minst lika sköna!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: