ead sofiejorgensen -
2012-01-18  09:58:31

OM MIG

För er som inte har någon som helst aning om vem jag är så tänkte jag presentera mig lite kort här!
Mitt namn är Sofie Jörgensen och jag är född 1992 och fyller alltså tjugo iår. Jag började rida när jag var åtta år då jag började på Clarebergs Ridklubb i Kärra. Under min ridskoleperiod red jag 1-2 gånger i veckan på ridskolan och tävlade lite smått på klubbens tävlingar.
Jag med en av ridskolehästarna.
Ju längre jag hade ridit desstå mer intresserad blev jag och villa ha egen häst, jag tjatade givetvis på
mamma och pappa och dom gav med sig på att skaffa en medryttarhäst, jag började då rida en extra gång i veckan på en B-ponny vid namn Hinders Twittichit även kallad Lilleman.
Jag och Lilleman på Bulycke.
image description
Jag blev förstor för lilleman och började rida extra på Clareberg istället!
Jag tävlade somsagt en del på klubben och red kompisars hästar lite extra utanför. Jag var med i Skol-DM när jag gick i åttan och nian, Jag kom 3a första året och 2a andra året. Det var stilhoppning!
Riktigt snygg bild från när jag kom 2a!
På ridskolan kom det en söt liten knubbig ny D-ponny som jag fastnade för med en gång! jag hade även gett upp detdär med att skaffa mig en egen ponny eftersom mitt tjatande inte hade funderat de senaste åtta åren så trodde jag aldrig att det skulle hända ändå. Jag nöjde mig helt enkelt där jag var, Justeja Chuck! Jag fastnade somsagt och red han jämt, tävlade honom på klubben osv. han var bara 5 år när han kom. År 2008 var vi med i Bohuscupen och det var första gången chuck skulle tävla på riktigt, och vi gick in och blev 6:e placerade, kommer ihåg att jag var hur glad som helst.
Lite bilder på Chuck
Under denna perioden började jag även rida en D-ponny vid namn Brandy som jag red ca 2-3 dagar i veckan
Han är tyvärr avlivad nu, vet inte orsaken. :/ Visar lite bilder på oss nedan.
Samtidigt som jag hade brandy så red jag fortfarande på Clareberg och tävlade lite både i dressyr och hoppning.
Viljan att skaffa egen blev allt större då mitt intresse växte mer och mer och tillslut fattade vi beslutet att skaffa en egen ponny! Detta var år 2008. Jag provred 5 hästar tills jag fann Twix.
Twix är en väldigt speciellt ponny och jag har lärt mig sjukt mycket under mina 2,5 år med henne.
Jag fick hem henne i Januari 2009 exakt 3 år sedan nu och vi tävlade och tränade en massa med både med och motgångar.
Sommaren 2011 sålde vi Twix till en familj i Vara där hon har det jättebra nu!
berättar inte så mycket om Twix just nu ni kommer givetvis få höra mycket mer om henne i framtiden. Men nu är det Storhäst som gäller för mig och snart kommer det förhoppningsvis en ny stjärna hem till mig! så keep reading my blogg så får ni se vad som händer!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: