ead sofiejorgensen -
2012-01-20  09:38:49

NJUT AV FRAMGÅNG!

Nu kommer ett litet åsiktsinlägg här, och somsagt är det sällan folk tycker lika.

Dethär med framgång, det är ju det vi alla sportmänniskor strävar efter hela tiden, att vi skall lyckas med vårat mål oavsett på vilken nivå vi ligger eller vad vårt mål är.

Vissa har nog inte ett konkret mål just men oftast vill man uppnå framgång på varje ridpass, man vill att hästen skall göra som man vill och att det skall gå bra på träningspasset. Vi svenskar skryter sällan om framgång för att i är rädda att trampa folk på tårna. varför? varför skall man inte få njuta av t.ex. en vinst eller placering utan att folk runtomkring tycker att man skryter?..

Man skall unna varandra framgån och stötta varandra i motgång, det har jag lärt mig då jag spelat fotboll sedan jag var 5 år och då är det inte bara det individuella som gäller. Jag menar inte att du skall gå fram till någon det gick dåligt för om du inte känner personen osv. men jag anser att man skall få njuta till fullo när man uppnått någonting man är nöjd över utan att känna att folk tycker att man skryter.

Sen beror det ju helt på hur du är som person om du är tillbakadragen eller utåtgående men njut förfan av dina framgångar och bry dig inte om vad andra tycker/tänker för dom hade varit precis lika glada om dom hade varit i din position.

Så njut nu av era framgångar på erat eget sätt!



















KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: