ead sofiejorgensen -
2012-01-25  20:55:00

Åsiktsinlägg

Hederspriser eller premier?

Tänkte ta upp dethär med skillnaden på ponny/hästtävlingar som säkert alla vet så får man ju inte vinna såkallade premier på pponnytävlingar utan det enda med pengar är att man kan få sin startavgift tillbaka. Medans du på storhäst kan vinna rätt stor summor beroende på vad det är för tävling.


Jag anser själv att detta är orättvist, att ha häst kostar så sjukt mycket i månaden och alla som håller på med ridsporten är inte miljonärer direkt. Att man genom tävlingar då skulle kunna få tjäna in lite pengar hade ju varit en del till hjälp.

Hederspriserna tycker jag oftast är väldigt "fattiga" eller liksom ett segertäcke är alltid kul, tycker jag men grimmor, borstar och allt sånt som man redan har känns ju lite som att man likagärna hade kunnat slippa.

Ett exempel på ett hederspris jag fick var en tygpåse liksom.. haha vad ska jag med den till? Medans jag en annangång fick en liten pokal vilket jag uppskattade betydligt mycket mer än påsen,


Jag tycker att det ekonomiskt hade varit gött att på ponny få in lite extraslantar som man kan lägga på träning och tävling istället för att ha 50 borstar liggandes på hög hemma i stallet. Men nu kommer ju inte detta påverka mig speciellt då jag skall tävla storhäst nu.


Anledningen till att premierna på ponny har jag inte jättestor koll på men jag kan tänka mig att det kanske blev för mycket hets från föräldrar, det skulle väll vara det enda negativa. Jag hade iallafall varit nöjd om jag hade fått startavgiften tillbaka om jag blev placerad, dock hade ju inte lite extrapengar skadat ;-)





Tania Aalto
PUBLICERAT: 2012-01-25, 22:57:06 | URL: http://stensholmen.wordpress.com

Missa inte bloggtävlingen: http://stensholmen.wordpress.com/2012/01/21/vad-ar-snyggast



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: