ead sofiejorgensen -
2012-02-06  12:30:00

Stallet

Tänkte berätta lite hur jag känner med stallet och så. de tär ju ett sktibra stall liksom. Fina hagar, ridhus, paddock, inga åtagande, mycket hinder och det mesta ingår men ändå känner jag mig inte hemma på samma sätta som jag från första dagen kännde mig hemma på Björlanda.

Björlanda är ju liksom som mitt andra hem och jag trivs så sjukt bra där, dock är det inte lika mycket service eller lika stora hagar men det gör ingenting då jag ändå känner mig mer hemma där. Okej jag har varit i det nya Stallet i två dagar och det är ju klart att det tar ett tag att aklimatisera sig och vänja sig.

Stallet är ju väldigt kallt men tycker´faktiskt inte det har varit något direkt problem förutom att vattnet fryser, men det är ju väldigt stort, ca 33 boxar vilket gör att det finns väldigt mycket folk, många som rider i manegen samtidigt osv.

Frågan är ju om jag får chansen och det blir en box ledig på Björlanda så flyttar jag nog tillbaka, stallet ligger ju mycket närmare nu tar det ca 20 minuter att åka till stallet från tidigare 10 minuter. Saknar dessutom allt folk i mitt gamla stall och flera av mina vänner står ju där som inte bara är såkallade "hästvänner".

Får se om det blir någon box ledig och hur jag ställer mig till det, ett plus för mitt gamla stall är ju ridvägarna och att man kan rida i havet!

Nu skall jag strax bort till stallet, kameran hänger med ;)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: