ead sofiejorgensen -
2012-02-07  23:50:05

dagens ridpass

Idag red jag i ca.45 minuter, det låg bommar framme så jag valde att använda dom för att göra det lite roligare för både mig och alle, dock började han tröttna lite mot slutet och började busa lite och småställa sig, känner att han måste ut i stor hage nu så han kan springa av lite energi!

Övningen:

För att få honom att fokusera och lyssna på mina skänklar och kolla av lite gas och broms så var denna övningen utmärkt nu när det är skritt som gäller. Jag red små serpentiner imellan bommarna för att få honom att ta skänkeln, Därefter en volt på kortsidorna där jag fylttade undan bakdelen för att få honom att lyssna ordenligt på mina hjälper.

På den andra långsidan satte jag ut två sockerbitar för att ha ett riktmärke dit jag gjorde skänkelvikning och sedan halt mitt imellan och sedan skänkelvikning tillbaka till spåret, här blev han lite "överböjd" och ville inte riktigt gå rakt imellanåt.

                                                      Här ser ni lite mer ungifär hur det såg ut!




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: