ead sofiejorgensen -
2012-08-29  17:35:54

Awesomeness

Heeeeeej alla nya besökare, kul kul att ni hittat in och läst mitt inlägg om vår tävling i helgen, tänkte att jag kunde sammanfatta/svara lite på några av kommentarerna, bra och mogen respons har jag fått. Klart att våran tävling inte var perfekt eftersom vi var på en ny anläggning vi inte varit på förut och man kan alltid bli bättre.
 
Om man läser hela mitt inlägg noggrant så ser ni att jag tycker synd om tjejen som inte fick hoppa fram så inget ont mot henne, men jag kan inte uttrycka mig av vad överdomaren sagt eftersom jag inte hörde det därifrån jag satt. Som en tjej skrev i en kommentar att hon ramlat av sin häst och den sprang ut, det minns jag mycket väl, just vid det tillfället var det kaos på banan, alltså en av de tillfällena vi inte hade någon som satt där vilket jag också nämnde. Tur att varken ryttaren eller hästen skadade sig iallafall :)
 
Angående om jag skulle kunna ändra antalet på framhoppningen så är inte det riktigt min uppgift som 19 årig funktionär utan överdomaren + tävlingsledaren hade kommit överens om detta innan och vi fick detta som direktiv alltså :)
 
Sen var det någon som skrev att det fortfarande bara var 3 hinder att samsas om, japp så är det ju givetvis men får du komma in när det är 10 stycken kvar tills du skall in på banan, jag i egen hög person hade inte börjat hoppa direkt så att säga. På internationella tävlingar på ponny och häst så finns det inte ens någon begränsning utan där kan det vara 20 stycken på en framhoppning, Men nu var det 10 stycken det var bestämt och vid vissa tillfällen ansåg vi att det var viktigare att bommarna kom upp på skollorna igen eller att ha en aktuell startlista! :)
 
Vissa skrivr även att det var fel av domaren och bla bla bla, om ni läser mitt inlägg så finner ni mitt tycke där, man beter sig inte hur som helst som vuxen mot ett barn, om ni hört melissa horns låt så finns det en fras där jag gillar. När det handlar om barn har man rätt att ta nåns parti. Tycker som sagt fortfarande väldigt synd om  henne om hon känt sig kränkt.
 
Grymma kommentarer,frågor och åsikter. Mogna och genomtänkte. Trodde inte det fanns sådana hära människor i sverge ;)
 
Skåål



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: