ead sofiejorgensen -
2012-04-25  10:31:12

Nya Karenstider!

Från och med den första maj så har det tillsatts nya karenstider för även enkla liniment och Arnika. Dessa har nu fått 96 timmars karens tid, vilket jag tycker låter vansinnigt! Jag fårsgtår om man tar sånt liniment som vart dopingklassat tidigare då det är mycket starkare effekt och kan användas på det sättet få en "brännande" effekt på hästens ben under tävling.

Jag använder både arnika och liniment nästan dagligen på rygg och ben då detta ger en slags återhämtning och värme/kylning av musklerna/lederna efter ett hårt ridpass. Jag använder själv liniment när jag är känner mig spänd eller har lite ont någonstans.

HÄR kan ni läsa alla förändrignar och nya karenstider!

      



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: