ead sofiejorgensen -
2012-04-02  11:12:00

Dressyr-Sofie

Ja, tro det eller ej till och med jag har tävlat dressyr en gång var jag med i Clarebergs RK's dressyrlag i Bohuscupen som det heter i distriktet göteborg & bohuslän! Det är tre omgångar som går i LC:1 , LC:1 & Finalen i LB:1!

Första omgången var jag inte med utan jag vara bara med i andra och i finalen, då vi var en för mycket i laget så vi var två som turades om om de första två omgångarna och jag var med på den andra.

Jag har ju alltid varit en hoppmänniska men ocksåp tyckt att det varit kul med dressyr och tävlingar överlag så jag red under alla mina ridskole år både dressyr och hopptävlingar.

Ponnyn som jag hade på denna cupen är den ponnyn jag nämnde när jag pratade om min Ridskoletid och han blev väldigt speciell för mig, kanske inte den bästa hästen att tävla dressyr på men det bev så iallafall ;)

Första omgången (för mig):
Den reds på Askims FRK, jag var nervös som adlrig förr och jag hade ingen aning om hur det skulle gå, ponnyn var ju bara 5 eller 6 år då och inga erfarenheter alls. Jag tänkte bara , äh vafan vi går in och gör vårt bästa. De tre andra i laget hade ponnyer med mycket mer erfarenhet och lite mer sportiga i modellen. Men jag red runt där på min lille köttbulle haha! Han skötte sig utmärkt och vi tog en överraskande 6:e plats! Gissa om jag var lycklig? alla i laget placerade sig i förklassen!, i Lagklassen gick det ungifär samma och jag kom en utanför placering, minns tyvärr inte vart laget kom men vi blev iallafall inte placerade, kan ha varit 3:a. alltså en utanför placering även där.

Precis efter avslutad ritt, sekunden senare kommer dom springandes och säger att jag gick upp i ledning, dock varade den inte så länge ;) Fick 63.35 %


Lycklig efter en 6:e placering!




Vi var ett helt gäng från Clareberg uppe på Askim!


Film från Förklassen:
Inte jättelätt att filma inne i Askims manege!




Finalen:
Själva finalen hade vi hemma på klubben, här tycker jag allmänt att det ser mycket bättre ut på filmen, i förklassen kom jag ännu en gång en utanför placering, minns inte procent eller liknande, men 5:a kom jag utan att det blev placering iallafall. Hittar nästan inga bilder därifrån men det kanske är det någon som läser detta som kanske har ;)

Laget kom totalt på en 6:eplats i hela cupen vilket var väldigt roligt :)






Laget + min grymma gamla ridlärare som var lagledare!






KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: